Prachtige opbrengst collecte Hospice

De collecte die voor het hospice gehouden is in Biddinghuizen, Swifterbant, Dronten en het buitengebied heeft totaal € 12.000,- opgebracht. Een geweldig resultaat, boven verwachting.

Meer collectanten

Minimaal 100 collectanten. Dat was de inzet van de stichting ‘Vrienden van het Hospice Dronten’ voor de jaarlijkse huis aan huis collecte. Dat is meer dan gelukt. Ruim 125 collectanten hebben zich ingezet om deze collecte tot een groot succes te maken. “Het is voor ons als bestuur fantastisch om te ervaren dat zo’n grote groep vrijwilligers spontaan de handen uit de mouwen steekt om ‘ons hospice’ te ondersteunen”, aldus Koos in ’t Hout, voorzitter van  het bestuur van Stichting Vrienden van Hospice Dronten.

Betalen met smartphone

Nieuw dit jaar was dat men nu ook snel en eenvoudig online kon betalen. Via een QR code op de collectebus werd men naar de collecte-pagina van het hospice doorgeleid. Door hier een bedrag in te vullen en dit af te ronden via de iDeal functie van de bank-app kon er gedoneerd worden. Van deze mogelijkheid werd door ongeveer 100 mensen gebruik gemaakt en hierdoor werd er nog meer uit de collecte gehaald.

Iedereen hartelijk bedankt

“Wat een supermooi bedrag hebben we met elkaar opgehaald” en “iedereen heel veel dank voor zijn/haar inzet en betrokkenheid,” enkele uitspraken van bestuursleden van de Stichting Vrienden van het Hospice Dronten.

Deze mooie opbrengst geeft ook aan dat het hospice en de inzet van vrijwilligers hierbij door de Dronter samenleving gewaardeerd wordt. Veel inwoners kennen het hospice, hebben mogelijk ervaringen in familie- of kennissenkring. “Hierdoor werd er gul gegeven en dat resulteerde in dit prachtige resultaat,” aldus Dick Zoeteman en Rijk Doeze Jager die samen de organisatie van de collecte op zich namen.

Nu ook online doneren

Heeft u de collectant gemist en wilt u hospice Dronten alsnog graag steunen? Dit kan ook online via de site: www.hospice-dronten.nl/doneer