Hutspot-actie voor het Hospice Dronten

U wilt voor slechts vijf euro een heerlijke maaltijd voor vier personen op tafel? Kom dan op zaterdag 10 oktober naar stadshart SuyderSee in Dronten. Op het Havenplein kunt u een heerlijk en vers hutspotpakket kopen bij de vrijwilligers van de Stichting Vrienden van het Hospice Dronten. De actie staat in het teken van het tweejarig bestaan van het hospice. Naast de verkoop van de pakketten zal er een gezellige sfeer worden gecreëerd met live muziek door Dronter muzikanten. ,,Vorig jaar hebben we, ter gelegenheid van het eenjarig bestaan van het hospice, appels en stoofperen verkocht die beschikbaar werden gesteld door Vereecken Fruit. Samen met Lunchcafé Moellies hebben we een gezellige sfeer kunnen creëren. De talrijke positieve reacties die we van het winkelend publiek kregen waren voor ons de aanleiding om dit jaar een vergelijkbare actie op te zetten’’, aldus Annemiek van der Meulen, bestuurslid van de Stichting Vrienden van het Hospice in Dronten.

Gratis voor nieuwe donateurs
De hutspotpakketten zijn gratis ter beschikking gesteld door het aardappelverwerkende bedrijf Flevostar van Jaap Kodde. De verkoopprijs is € 5,- per pakket. Naast de Flevolandse aardappelen, peen en uien zit er bij het pakket ook een authentiek recept voor oer-Hollandse hutspot én een waardebon voor een verse rookworst. Iedereen die een pakket koopt, kan zaterdag 10 oktober bij Keurslager Klaver een verse rookworst ophalen. Van der Meulen: ,,En voor iedereen die zich op zaterdag aanmeldt als donateur van het hospice, ligt een gratis hutspot inclusief verse worst pakket klaar.’’

De Stichting Vrienden van het Hospice in Dronten zet zich in om op verschillende manieren financiële middelen te vergaren om daarmee de exploitatie van het hospice in Dronten mogelijk te maken. Naast collectes en acties krijgt de stichting veel steun van serviceclubs en particulieren. Afgelopen jaar bijvoorbeeld zijn diverse giften ontvangen ter gelegenheid van jubilea in de familiesfeer.