De Week van Hospice Dronten

Van 8 tot en met 15 oktober organiseert Stichting De Vrienden van Hospice Dronten een viertal activiteiten in- en voor het hospice. Doel van deze stichting is om inwoners van de gemeente Dronten te informeren over het hospice én door middel van fondsenwerving het hospice te ondersteunen en behouden voor Dronten.

Appel- en perenverkoop

Op zaterdag 8 oktober wordt afgetrapt met de appel- en perenverkoop. Vanaf 10 uur staan vrijwilligers van De Vrienden van Hospice Dronten in hun marktkraam met zakken vol fruit op Het Havenplein in het winkelcentrum van Dronten. Net als vorig jaar zijn de vers geplukte appels en peren gratis geleverd door lokale fruitteler Peter Ham.

Inspirerende lezing Manu Keirse

Ter gelegenheid van De Week van Hospice Dronten komt Manu Keirse dinsdagavond 11 oktober spreken over hulp bij verlies en verdriet. Manu Keirse is hoogleraar rouw van de katholieke universiteit in Leuven. Hij houdt zich al 55 jaar met rouw en verlies bezig.

Keirse groeide op in een klein Belgisch dorp, waar de klokken een uur beierden als iemand was overleden. Verlies was ook zichtbaar: naast de voordeur van de overledene werd een kruis genageld en de gordijnen gingen dicht. Tegenwoordig wordt verdriet vooral beleefd binnen het gezin. De verbondenheid met de omgeving is weg. Manu Keirse ziet veel mensen, die niet weten wat ze moeten zeggen tegen nabestaanden en vooral wat ze moeten doen. Hoe meer je begrijpt van rouw, hoe beter je er mee om kan gaan en hoe beter je iemand in de rouw kan helpen. Goed luisteren is volgens Keirse daarbij het belangrijkst.

Deze inspirerende avond vindt plaats in Open Hof aan De Zuid 2 in Dronten. Aanvang 19.30 uur en de toegang is gratis. Iedereen is van harte uitgenodigd. U kunt zich aanmelden via secretariaat@hospice-dronten.nl.

Spinningmarathon: samen op de pedalen voor het hospice

Op woensdagavond 12 oktober kan er van 19 tot 21 uur op sportieve wijze een steentje worden bijgedragen. Mee doen voor dit goede doel is belangrijker dan winnen en er kan zowel individueel en als team worden meegedaan. Leisure World Fitness stelt hiervoor haar spinning faciliteiten belangeloos beschikbaar. Speciaal voor deze marathon staan 25 fietsen klaar. Leisure World is gevestigd aan Het Spaarne 71 in Dronten. Voor inschrijving en meer informatie graag mailen naar voorzitter Piet Bleeker, piet.bleeker@me.com.

De Week van Hospice Dronten wordt zaterdagmiddag 15 oktober traditiegetrouw afgesloten met een herdenkingsbijeenkomst voor nabestaanden van wie een dierbare het afgelopen jaar te gast is geweest in het hospice.