Benefietconcert Flevo’s Mannenkoor voor Hospice

Flevo’s Mannenkoor organiseert op zaterdag 7 september een Benefietconcert in De Meerpaal te Dronten. Speciaal aan het concert is de samenwerking met het in Duitsland zeer fameuze Polizeichor Hameln, dat 3 dagen in Dronten te gast zal zijn.

Het Flevo’s Mannenkoor trekt er geregeld op uit. Zo waren ze in 2017 voor een meerdaags bezoek in het Duitse Hameln. In de voorbereidingen is destijds contact gezocht met het fameuze Polizeikoor Hameln, een koor dat bestaat uit ca. 70 mannen en vrouwen. Samen hebben ze een concert in de grote Munster Kirche gegeven. “Het was een zeer succesvol optreden, waarvan de opbrengst naar speciaal jeugdwerk is gegaan” Het wederzijdse gevoel bij het optreden was heel positief, daarom hebben we het koor meteen maar uitgenodigd voor een tegenbezoek aan Dronten, aldus de organisatiecommissie.

Benefietconcert

Op zaterdag 7 september geven beide koren een benefietconcert in De Meerpaal in Dronten. De opbrengst ervan gaat volledig naar het Hospice Dronten.

Beide koren werken op dit moment aan de artistieke invulling van het concert. Deels met eigen liederen, maar deels ook liederen die ze gezamenlijk zingen. Onder meer ‘Klinge, Lied, Lange nach’ en uit ‘The Lion King’ het bekende ‘Can you feel the love tonight’ van Elton John.

Aan het concert zal ook meewerken Iris Verhoek uit Zeewolde. Zij heeft in 2017 als 16 jarig meisje het populaire TV-programma The Voice Kids gewonnen, waarbij zij werd gecoached door Ali B en sindsdien werkt zij hard aan een carriere in de muziek.

De kosten van het concert wil Flevo’s Mannenkoor volledig dekken via sponsoring. Zo stelt bijvoorbeeld ‘De Meerpaal’ de grote theaterzaal met 615 zitplaatsen gratis ter beschikking en zal een aantal medewerkers  belangenloos meewerken. De entreeprijs voor het concert is vastgesteld op slechts € 20,–, inclusief een pauzeconsumptie ter waarde van € 2,50. Per bezoeker komt er dus € 17,50 ten goede aan het Hospice. “Het begin is er, maar wij zullen zeker nog een beroep doen op het lokale bedrijfsleven voor sponsoring of het ter beschikking stellen van producten of diensten”, aldus Daan Winsen, die samen met Eelke Spriensma en Leo van Es de organisatie van het concert op zich heeft genomen.

Kaartverkoop voor dit unieke concert is mogelijk vanaf 16 februari aan de kasssa van De Meerpaal of digitaal via www.meerpaal.nl. Telf. Reserveren kan ook op telf. 0321 – 399777.