Hospice zoekt nieuwe vrijwilligers

Op de zaterdagen 20 februari, 12 en 19 maart wordt er voor aspirant vrijwilligers voor hospice Dronten weer een cursus gegeven. Deze cursus is zowel bedoeld voor mensen die vrijwillig terminale zorg willen verlenen in de thuissituatie als in het hospice.

Zolang mogelijk ondersteunen vrijwilligers de mantelzorg en verpleegkundige zorg in de thuissituatie. Soms is het niet mogelijk deze laatste fase thuis door te brengen. Daarvoor beschikt hospice Dronten over een bijna-thuis huis met 4 plaatsen voor zorg in de laatste levensfase voor volwassenen vanaf 18 jaar. De vrijwilligers werken in diensten van steeds 4 uur aaneengesloten. Iedere vrijwilliger kan zichzelf 1 x per week of vaker inroosteren wanneer dat uitkomt. Hierbij zullen ook af en toe weekenden en slaapdiensten ingevuld moeten worden.

Voor deze gratis cursus zijn nog enkele plaatsen vrij. Het is de bedoeling dat alle drie de zaterdagen in het geheel worden bijgewoond. Met geïnteresseerden vindt eerst een gesprek plaats. Aanmeldingen ontvangen wij graag voor 28 januari 2016.

Hebt u interesse of wilt u meer informatie? Bel dan met 0321 767085 of mail met administratie@hospice-dronten.nl