Dinsdag 12 oktober lezing Hilda & Robin Zuidam

Wegens onvoorziene omstandigheden kan Ineke Visser de lezing voor het hospice niet verzorgen op dinsdag 12 oktober. We hebben Robin Zuidam samen met zijn vrouw Hilda bereid gevonden om de lezing in plaats van Ineke voor ons te verzorgen.

De lezing vindt plaats in zalencentrum Open hof, De Zuid 2 in Dronten, op dinsdag 12 oktober en begint om half acht. Het is nodig om in Open Hof de QR code te tonen omdat deze locatie onder horeca valt.

De lezing gaat over het volgend onderwerp:

De gelaagdheid van het stervensproces en jouw rol daarin.

• Wat gebeurt er eigenlijk als iemand sterft?
  • Welke fysieke, emotionele, sociale en spirituele processen kun je tegenkomen?
  • En hoe kun jij, als zorgverlener of als naaste, daarbij zijn?

Tijdens deze avond vertellen Hilda & Robin Zuidam van stichting Het Bezinningshuis iets over deze processen en gaan met jullie in gesprek over jullie rol daarin. Een informatieve lezing met ruimte voor verdieping.

Robin is opgeleid tot stervensbegeleider en is thans werkzaam als vrijwilliger bij hospice De Luwte Thuis in Soest. Hij is werkzaam als coördinator bij het centrum voor levensvragen Zuidoost-Utrecht en is in dezelfde regio projectleider van de publieksbijeenkomsten Weet u wat u wilt? – In gesprek met de burger over de mogelijkheden en wensen in de palliatieve fase.

Hilda is opgeleid als begeleidingskundige en stervensbegeleider. Hilda is werkzaam als docent, supervisor en trainer aan de Hogeschool Utrecht. Daarnaast gaf Hilda tot afgelopen zomer, samen met Ineke Visser (voorheen Koedam), les aan het Landelijk Expertisecentrum Sterven en geeft ze samen met Robin de module Existentiële benadering in de palliatieve zorg aan de Academie voor Geesteswetenschappen in Utrecht. Ook heeft Hilda haar eigen training Dichtbij sterven ontwikkeld voor werkenden met stervenden.

Samen hebben zij in 2017 stichting Het Bezinningshuis opgericht. Een plek waar mensen de ruimte geboden wordt om stil te staan bij de eindigheid van het bestaan. Wij nodigen jullie van harte uit om deze inspirerende lezing bij te wonen.

Wel graag vooraf aanmelden bij secretariaat@hospice-dronten.nl